24. heinäkuuta 2013

Naantali

Takaisin päin laivamatkalla menimme ensin kannelle katsomaan laivan lähtöä satamasta. Reissusta on aina mukava palata kotiinkin, mutta varsinkin tällaisen lyhyen vierailun jälkeen, sitä hieman haikeudella aina ajattelee, että koska taas seuraavan kerran nähdään! On tuo välimatka kuitenkin sen verran pitkä, että usein siinä sseuraavaan vuoteen vierähtää, elleivät kummini pääse aiemmin Suomeen!

Söimme vielä hyvin kummeiltani lähtiessä, joten tällä kertaa ei buffettiin menty syömään ja näin aikaa jäi myös vähän muuhunkin. Iltalaivalla aikaa jää vähän, kun lapset on kuitenkin vietävä hyvissä ajoin nukkumaan, mutta ehdimme käymään myös pallomeressä ja leikkihuoneessa leikkimässä Emilian kanssa. Pienet tuliaiset kävimme myös tax-freesta ostamassa ja nopeasti kävimme vielä Pikku Myyn diskossa ja se vasta olikin jännää!

Isi napsi kyllä kuvia, kun heiluttiin siellä yhdessä Emilian kanssa, mutta kovin montaa onnistunutta ei saatu pimeässä diskovalaistuksessa..

Aamulla ajelimme Naantaliin ja ehdimme hieman kävellä satamassa Muumimaailmaan pääsyä odotellessamme.

Löysimme pomppulinnankin ja satamassa kävimme syömässä aamupalaa.

Ennen reissuun lähtöä, hyvien sääennusteiden lupailemana en ottanut itselleni ollenkaan takkia mukaan. Satamassa oli aika kylmä tuuli, joten oli lainattava mieheni takkia :) Emiliallakin oli aika ohut takki vain mukana ja Muumimaailmassa "vuorasinkin" Emilian kaulahuivilla! En kyllä tiedä mitä taas ajattelin, säästäessäni vähän tilaa autossa.. Niin kuin se yksi takki sitä paljon veisikin :)

Suuntasimme vielä muumimaailmaan, sieltä tulossa vielä yksi postaus, joten koittakaahan kestää vielä näitä reissukuvia :)

Matkan aikana meille oli saapunut myös Stockmannin alepaketti, jossa tulikin vähän jokaiselle jotain! Liljalle löytyi tämä kaunis Mayoralin mekko alle puoleen hintaan. Muutamat ensimmäiset mekot on jo jääneet pieniksi ja mekko onkin ollut etsinnässä ensi kuussa oleville siskon synttäreille ja vaikka muutamiin häihin, joita meidän ystäväpiirissä vietetään myös elokuussa.

Emilialle löytyi myös syksyksi kengät samoin alle puoleen hintaan ja itselleni Vero Modan farkut alle kympillä. Ei siis ollenkaan huonommat alelöydöt!.

Stockmannilla onkin vielä 60% ale, käykäähän kurkkaamassa löytyykö sieltä vielä jotain!